Glazba kao podrška učenju jezičnih vještina:
Koncepti, metode i tehnike za osnaživanje i rehabilitaciju jezičnih poteškoća odraslih i djece, preko muzičkih aktivnosti utemeljenih na dokazima
Lužnica, 22.- 26. srpnja 2019
Poštovane kolegice i kolege, dragi prijatelji i suradnici,
velika mi je čast i zadovoljstvo najaviti naš višegodišnji projekt održavanja ljetnih škola s glavnom temom Glazba i ljudski potencijal: edukacija, osnaživanje i rehabilitacija.
Naziv ovogodišnje ljetne škole je Glazba kao podrška učenju jezičnih vještina: koncepti, metode i tehnike za osnaživanje i rehabilitaciju jezičnih poteškoća odraslih i djece, preko muzičkih aktivnosti utemeljenih na dokazima.
Kao što znate, muzikoterapija je klinički i znanstveno dokazana primjena glazbenih intervencija, s namjerom postizanja individualiziranih i jasno određenih ciljeva u psihološkom, obrazovnom i terapijskom odnosu uz pomoć muzikoterapeuta. Pri tome se koristi glazba i njezini elementi (zvuk, ritam, melodija, harmonija), individualno ili u grupnom procesu, s ciljem da se osigura i unaprijedi komunikacija i učenje, da se potakne izričaj ili da se postignu neki drugi važni terapijski ciljevi u svrhu poboljšanja fizičkih, emocionalnih, mentalnih, društvenih i kognitivnih funkcija.
Postoji niz različitih znanstveno utemeljenih modela i metoda rada u muzikoterapiji, koji su prilagođeni osobama s različitim poteškoćama, a kroz program ove škole polaznici će se upoznati s onim modelima i metodama koje su usmjerene, prije svega, na rehabilitaciju jezičnih poteškoća. Cilj ljetne škole jest pružiti sudionicima niz koncepata te praktičnih metoda i tehnika kojima bi se potaklo usvajanje ili ponovno usvajanje jezičnih vještina, uključivanjem osoba s jezičnim poremećajima (afazija, disfazija, disleksija, verbalna dispraksija, specifične jezične poteškoće) u aktivnosti osposobljavanja i obuke temeljene na glazbi. Ova perspektiva podržava transfer s glazbenih na jezične sposobnosti te poboljšanje općih funkcija koje su obuhvaćene i u glazbi i u govoru. Glavni dio programa bit će usmjeren na to da polaznici, uz pomoć praktičnih primjera i simulacija, nauče vještine korisne za primjenu opisanih rehabilitacijskih postupaka kod klijenata s jezičnim poremećajima.
Stoga Vas pozivam da nam se pridružite i prijavite za sudjelovanje na ljetnoj školi koja će se održati u prekrasnom ambijentu Duhovno-obrazovnog centra Marijin dvor u Lužnici, baroknom dvorcu smještenom dvadesetak kilometara zapadno od Zagreba, koji je okružen velikim parkom, šumom, šetnicama i malim jezerom.
Veselimo se zajedničkom druženju u Lužnici od 22. do 26. srpnja 2019. godine.
doc. dr. sc. Ljiljana Pačić-Turk
pročelnica Odjela za psihologiju
Hrvatsko katoličko sveučilište
Organizatori
Hrvatsko katolićko sveučilište, Odjel za psihologiju, Zagreb, Croatia
Università Cattolica del Sacro Cuore, Facoltà di Psicologia, Milan, Italy
Važni datumi
15. travnja – 15. lipnja 2019. Prijave polaznika i plaćanje kotizacije
22. do 26. srpnja 2019. Ljetna škola u Lužnici
Potvrda i 10 ECTS-a
Polaznici programa ljetne škole završetkom programa dobivaju Potvrdu o završenom programu/ školi i stečenim ECTS bodovima (10 ECTS-a).