Doc. dr. sc. Miriam Mary Brgles sa Sveučilišnog odjela za sociologiju i asistentica Anamaria Malešević, mag. soc. izradile su digitalnu knjigu Kako provesti kvalitativno istraživanje? Priručnik za mlade (i kreativne) istraživače.
Autorice su priručnik započele pripremati kreirajući nastavne sadržaje za potrebe online nastave tijekom 2021., a inspiraciju su im dali studenti predlažući da se nastavni sadržaji prilagode digitalnome obliku. U izradi priručnika sudjelovali su i studenti: Josip Čunčić grafički je oblikovao sadržaje, a Iva Samardžić i Mia Vaclavek pomogle su pri izvršnim poslovima i dale prvu „recenziju” iz perspektive studenata. Fotografirala je studentica Ariela Matić, a knjigu su recenzirali izv. prof. dr. sc. Mario Bara, izv. prof. dr. sc. Ivan Balabanić i doc. dr. sc. Mateja Plenković. Knjigu je lektorirao izv. prof. dr. sc. Filip Galović.
Priručnik obuhvaća nastavne sadržaje predmeta Metode društvenih istraživanja 2 te je oblikovan sa svrhom da studenti što temeljitije i kvalitetnije pripreme, provedu i prezentiraju svoje prvo kvalitativno istraživanje. Kako bi unijele dinamiku i učinile priručnik što pristupačnijim studentima, autorice su poglavlja dopunile s još deset digitalnih sadržaja, preporukama za daljnje čitanje (Zanima vas više?) te praktičnim savjetima (Korisni trikovi). Priručnik slijedi i metajezik digitalnih sadržaja iz popularne kulture namijenjenih mladima, i to ne samo onima iz akademske zajednice. U tome smislu on predstavlja novi, transformirani oblik prenošenja znanja, koji je zabavan, ali neprestano poziva na sudjelovanje u izazovu, koji podrazumijeva interakciju i promišljanje uvažavajući etičke i moralne implikacije, kao i katolički identitet Sveučilišta. Izazov je upravo istraživački proces, čiji je krajnji cilj neki znanstveni produkt. U planu je i objavljivanje priručnika u obliku audio knjige te na stranim jezicima.
Priručnik u cijelosti možete pronaći na poveznici.