U Glasniku Hrvatskog katoličkog liječničkog društva (HKLD) „Branimir Richter“ u Zagrebu u broju iz travnja 2022. objavljen je izvorni znanstveni članak “Usporedna analiza mentoriranja i
kvalitete kliničke nastave u različitim sredinama na prijediplomskom studiju sestrinstva Hrvatskog katoličkog sveučilišta”, a autori su djelatnici Odjela za sestrinstvo Hrvatskog katoličkog sveučilišta Vesna Mijoč, mag. med. techn., predavač, Mr. sc. Dalibor Čavić, viši predavač, Marin Čargo, mag. med. techn., asistent, i pročelnica Odjela izv. prof. dr. sc. Marta Čivljak, dr. med.
Iz sažetka:
Klinička nastava najvažniji je dio edukacije studenata sestrinstva zbog čega ona obuhvaća više od polovine trajanja minimalnog osposobljavanja. Stoga klinička nastava treba biti visoke kvalitete kako bi se mogući propusti u radu medicinskih sestara sveli na minimum. Cilj ovog istraživanja bio je izmjeriti kvalitetu mentoriranja studenata prijediplomskog studija sestrinstva uz pomoć procjene razine zadovoljstva studenata kliničkom nastavom, te utvrditi utječe li mjesto održavanja nastave na razinu toga zadovoljstva. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Razvoj novog modela stjecanja kliničkih vještina provedbom stručne prakse na studiju sestrinstva“. Rezultati su pokazali da je razina zadovoljstva studenata vrlo visoka te da ne postoji razlika u kvaliteti mentoriranja i kliničke nastave studenata sestrinstva u zdravstvenim ustanovama u gradu Zagrebu te manjim gradovima (Sisak i Karlovac). Redovito praćenje zadovoljstva studenata mentoriranjem i kvalitetom kliničke nastave važno je za unapređenje mentorskog procesa kao važnog mehanizma prijenosa znanja u obrazovanju budućih medicinskih sestara.
Ključne riječi: edukacija, klinička nastava, kvaliteta, medicinske sestre, mentoriranje
Članak u cijelosti dostupan je na poveznici: Evaluacija novog modela stručne prakse_Glasnik HKLD