Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 1.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija PSIHOLOGIJA OBRAZOVANJA
Kratica kolegija PSD21 Šifra kolegija 101730
Status kolegija Obvezni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Marina Merkaš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marina.merkas@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 647
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Barbara Balaž
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail barbara.balaz@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Upoznavanje središnjih tema i pojmova u području psihologije obrazovanja. Razvijanje kompetencija i vještina za primjenu stečenih znanja u procesu obrazovanja drugih za uspješno učenje i poučavanje.

Sadržaj predmeta: Uvod u psihologiju odgoja i obrazovanja, predmet i metode ove grane psihologije. Pristupi učenju. Klasično i instrumentalno uvjetovanje i primjena u školi. Kognitivistički pristup i implikacije za poučavanje. Socijalno-kognitivni pristup učenju i implikacije za poučavanje. Uloga inteligencije u učenju i poučavanju učenika. Metode poučavanja. Utjecaj ličnosti (crte ličnosti, samopoimanje, samopoštovanje, samoefikasnost) na akademski uspjeh i implikacije za poučavanje. Karakteristika učenika s posebnim potrebama i prilagodbe u poučavanju. Motivacija učenika i mogućnosti utjecaja nastavnika na motivaciju. Učenički i nastavnički stres u školskom okruženju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Usporediti različite teorijske pristupe učenju i pristupe motivaciji u obrazovanju. Usporediti različite vrste akademskih emocija. Razlikovati pristupe uspješnog upravljanja razredom. Razlikovati učenike s posebnim obrazovnim potrebama. Vrednovati različite pristupe poučavanju te metode procjenjivanja i mjerenja učeničkog znanja. Kreirati nove pristupe i metodičke postupke za postizanje optimalnih obrazovnih ishoda.
Literatura
Obvezna
  • Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja. IEP-Vern.
  • Woolfolk, A. (2016). Edukacijska psihologija. Naklada Slap.
Dopunska
  • Rijavec, M. i Brdar, I. (1998). Što učiniti kada dijete dobije lošu ocjenu. IEP d.o.o.
  • Rijavec, M. i Miljković, D. (2015). Pozitivna disciplina u razredu. IEP-D2.
  • Rijavec, M. i Miljković, D. (2003). Vodič za preživljavanje u školi. IEP.
  • Sorić, I. (2014). Samoregulacija učenja: Možemo li naučiti učiti. Naklada Slap.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na dva kolokvija i seminarskom radu)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

 

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • 1. kolokvij – max. 25 bodova;
  • 2. kolokvij – max. 25 bodova;
  • seminarski rad – max 20 bodova;

2. Završni ispit – 30 % ocjene

 Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 6. i 12. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje; Uvod u psihologiju obrazovanja
2. Primjena teorijskih pristupa učenju u obrazovanju
3. Humanistički pristup poučavanju; Alternativni pristupi
4. Motivacija u obrazovanju; Samoregulirano učenje
5. Emocije u obrazovanju
6. Kolokvij 1
7. Odrednice uspjeha učenika u obrazovanju
8. Obilježja učenika s posebnim obrazovnim potrebama
9. Upravljanje razredom i školska disciplina
10. Obilježja uspješnog pristupa poučavanju i učenju
11. Procjenjivanje i mjerenje znanja
12. Kolokvij 2
13. Obilježja uspješnih nastavnika i škola
14. Primjena spoznaja iz pozitivne psihologije u obrazovanju
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodni seminar
2. Seminar uz temu predavanja.
3. Seminar uz temu predavanja.
4. Seminar uz temu predavanja.
5. Seminar uz temu predavanja.
6. Kolokvij 1
7. Seminar uz temu predavanja.
8. Seminar uz temu predavanja.
9. Seminar uz temu predavanja.
10. Seminar uz temu predavanja.
11. Seminar uz temu predavanja.
12. Seminar uz temu predavanja.
13. Seminar uz temu predavanja.
14. Kolokvij 2
15. Završni seminar