Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni prijediplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni prijediplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija MOTIVACIJA
Kratica kolegija PSIP3-3 Šifra kolegija 97898
Status kolegija Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 605
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Ana Haramina
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail ana.haramina@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Upoznati studente sa sustavnim pregledom znanstvenih pojmova i teorija iz područja motivacije, s razvojem, obogaćivanjem i promjenom pojma motivacije općenito, a posebno motivacije u učenju, sportu i razvoju talenata. Poseban naglasak stavit će se ne primjenu teoretskih spoznaja psihologije motivacije u svakodnevnom životu i profesionalnoj praksi.

Sadržaj predmeta: Motivacija kao regulator ponašanja; Ciljevi, potrebe i njihova interakcija; Homeostatički motivacijski krug; Teorije potreba (Murray, Maslow, Alderfer, McClelland); Ljudske potrebe i kultura; Teorije potkrepljenja (Pavlov, Skinner, Bandura); Važnije suvremene teorije potreba (kognitivne, traženje uzbuđenja); Teorije očekivanja (Adams, Locke, Vroom, atribucijske teorije); Teorija samoodređenja (Deci i Ryan, 2000); Ekstrinzično-intrinzični kontinuum; Evolucijska teorija; Neuroznanstvena teorija; Motivacija u radu, učenju, športu, razvoju darovitih; Razvoj motivacije u djetinjstvu; Podsvjesna motivacija u Freudovom i suvremenom tumačenju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Integrirati naučenu bespomoćnost, samodjelotvornost i osobnu kontrolu u moderne teorije motivacije; Usporediti glavne teorije motivacije. Razlikovati ekstrinzične i intrinzične faktore motivacije. Usporediti motivacijske učinke na ponašanje. Prezentirati usmeno i pismeno seminarski rad iz područja istraživanja motivacije.
Literatura
Obvezna
  • Reeve, J. (2010). Razumijevanje motivacije i emocija. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Beck, R.C. (2003). Motivacija: Teorije i načela. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja).
  • Čudina-Obradović, M. (1991). Motivativno djelovanje nagrade i kazne. U: V. Kolesarić, M. Krizmanić, B. Petz (ur.), Uvod u psihologiju. Grafički Zavod Hrvatske.
  • Čudina-Obradović, M., Obradović, J. (2006). Utjecaj roditelja na socijalno-emocionalni razvoj i motivaciju djeteta. U: M. Čudina-Obradović, J. Obradović, Psihologija braka i obitelji. Zagreb: Golden Marketing- Tehnička knjiga.
  • Ljubin Golub, T. (2013). Motivacija. Prezentacije predavanja. 
Dopunska
  • Locke, E. A. (2006). New Directions in Goal-Setting Theory. Current Directions in Psychological Science, 15(5), 265-268.
  • Deckers, L. (2009). Motivation: Biological, Psychological, and Environmental (3rd ed). New York: Pearson.
  • Sheldon, K. (2009). Current Directions in Motivation and Emotion for Motivation: Biological, Psychological, and Environemtal. New York: Pearson.
  • Deci, E. L., Ryan, R. M. (2008). Facilitating optimal motivation and well-being across life’s domains. Canadian Psychology, 349, 14-23.;
  • Ratelle, C. F., Guay, F., Wallerand, R.J., Larose, S., Senecal, C. (2007). Autonomous, controlled and motivated types of academic motivation: A person-oriented analysis. Journal of Educational Psychology, 99, 734-746.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kumulativno ostvareno na dva kolokvija i seminarskom radu)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • 1. kolokvij – max. 30 bodova
  • 2. kolokvij – max. 30 bodova
  • seminarski rad – max 10 bodova

2. Završni ispit – 30 % ocjene – max 30 bodova

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.5 0
Kolokvij-međuispit 1.35 30
Kolokvij-međuispit 1.35 30
Seminarsko izlaganje 0.45 10
Ukupno tijekom nastave 4.65 70
Završni ispit 1.35 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 8. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Motivacija kao regulator ponašanja
2. Teorije potkrepljenja.
3. Teorije potreba (Murray, Maslow, Alderfer, McClelland).
4. Novije teorije potreba. Teorije potreba i kultura.
5. Potrebe i ciljevi i njihova interakcija.
6. Interakcijske teorije motivacije (Adams, Locke, Vroom, Weiner).
7. Motivacija u teoriji samoodređenja.
8. Ekstrinzično-intrinzični kontinuum; Kolokvij 1.
9. Evolucijska teorija motivacije.
10. Motivacija u učenju.
11. Motivacija u radu.
12. Motivacija u športu.
13. Motivacija darovitih.
14. Razvoj motivacije u djetinjstvu; Kolokvij 2.
15. Podsvjesna motivacija.
Seminari
Tjedan Tema
1. Sukladno odabranoj temi.
2. Sukladno odabranoj temi.
3. Sukladno odabranoj temi.
4. Sukladno odabranoj temi.
5. Sukladno odabranoj temi.
6. Sukladno odabranoj temi.
7. Sukladno odabranoj temi.
8. Sukladno odabranoj temi. Kolokvij 1.
9. Sukladno odabranoj temi.
10. Sukladno odabranoj temi.
11. Sukladno odabranoj temi.
12. Sukladno odabranoj temi.
13. Sukladno odabranoj temi.
14. Sukladno odabranoj temi. Kolokvij 2.
15. Sukladno odabranoj temi.