Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni prijediplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni prijediplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija PSIHOLOGIJA EMOCIJA
Kratica kolegija PSIP4-2 Šifra kolegija 237089
Status kolegija Obvezni ECTS bodovi 6
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Martina Knežević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail martina.knezevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 605
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Upoznati studente sa sustavnim pregledom znanstvenih pojmova i spoznaja iz područja emocija, te s razvojem, obogaćivanjem i primjenom znanstvenog pojma emocija. Poseban naglasak bit će na primjeni teoretskih spoznaja psihologije emocija u svakodnevnom životu i profesionalnoj praksi.

Sadržaj predmeta: Pojam emocija i povijest istraživanja emocija; Priroda emocionalnog doživljaja (fiziološko uzbuđenje, izražajna sastavnica, subjektivni doživljaj); Fiziološka sastavnica emocija: neurofiziološko uzbuđenje: Fiziološka sastavnica emocija: Afektivna neuroznanost; Izražajna sastavnica emocija; Kognitivna sastavnica emocija: Subjektivni emocionalni doživljaj, pozitivne/negativne emocije; Kognitivna sastavnica: broj emocija, jezik i emocije, semantička rešetka; Zastupljenost kognitivne sastavnice (James-Lange, Cannon- Bard, Schachter- Singer); Zastupljenost kognitivne sastavnice (Evolucijske teorije, Kognitivne teorije); Organizacija emocija i emocionalne razine; Buckova integrativna teorija emocija, Toobey i Cosmides neuroznanstveno evolucijska teorija; Utjecaj emocija na ostale psihičke procese: Dopaminska teorija; Socijalno-emocionalna regulacija i poremećaji emocionalnog života; Kultura i rod u emocijama, Emocionalna inteligencija.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Razlikovati sastavnice emocija te njihove evolucijske i kulturološke temelje. Opisati emocije kao složene procese. Analizirati povezanost bioloških, ponašajnih, kognitivnih i socijalnih sastavnica emocija. Komentirati teorijske i empirijske pristupe emocijama iz cjeloživotne perspektive. Objasniti ulogu emocija u psihopatologiji. Prezentirati seminarski rad na izabranu temu iz psihologije emocija.
Literatura
Obvezna

Bilješke s predavanja.
Oatley, K., Keltner, D. i Jenkins, J. M. (2018). Understanding Emotions (4th edition). Blackwel Publishing.

 

Dopunska

Johnston, E. i Olson, L. (2015). The Feeling Brain. The Biology and Psychology of Emotions. W. W. Northon & Company.
Vab Der Kolk, B. (2015). The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma. Penguin Books.
Gross, J. J. (2015). Emotion Regulation: Current Status and Future Prospects. Psychological Inquiry, 26(1).
Tracy, J. L. (2014). An Evolutionary Approach to Understanding Distinct Emotions. Emotion Review, 6(4).

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave (kolokvij, seminarski rad)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminar, kolokvij)
  • Završni pisani ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • 1. kolokvij – 25%
  • 2. kolokvij – 25%
  • seminarsko izlaganje – 20%

2. Završni ispit – 30 % ocjene

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.5 0
Kolokvij-međuispit 1.1 25
Kolokvij-međuispit 1.1 25
Seminarsko izlaganje 0.9 20
Ukupno tijekom nastave 4.6 70
Završni ispit 1.4 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 6 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Povijest istraživanja emocija.
3. Definiranje emocija.
4. Evolucija emocija.
5. Emocije u različitim kulturama.
6. Komuniciranje emocija.
7. 1. kolokvi.
8. Emocije i tjelesne promjene.
9. Emocije i mozak.
10. Emocije i kognitivni procesi.
11. 2. kolokvi.
12. Razvoj emocija u djetinjstvu.
13. Emocije i psihopatologija u djetinjstvu.
14. Individualne razlike.
15. Emocije i psihopatologija u odrasloj dobi.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
3. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
4. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
5. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
6. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
7. 1. kolokvij.
8. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja.
9. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
10. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
11. 2. kolokvij.
12. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
13. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
14. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
15. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja