Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija REPRODUKTIVNO MENTALNO ZDRAVLJE
Kratica kolegija IZBD-29 Šifra kolegija 157444
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Maja Žutić
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Izbor Asistentica
Kontakt e-mail maja.zutic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Upoznavanje psihosocijalnih obilježja različitih faza reproduktivne dobi te upoznavanje psihičkih teškoća i poremećaja vezanih uz reproduktivni sustav.

Sadržaj predmeta:Reproduktivno mentalno zdravlje.Psihičke teškoće povezane s menstrualnim ciklusom.Intimno zdravlje.Rodna perspektiva psihičkih poremećaja.Psihološki aspekt neplodnosti.Prilagodba na trudnoću.Psihički poremećaji u trudnoći. Psihološka priprema za porod.Psihološki aspekti traumatskog poroda.Prilagodba na roditeljstvo. Psihički poremećaji nakon poroda.Psihološki aspekti bolesti reproduktivnog sustava. Psihološki aspekti peri- i post-menopauze. Međukulturalne različitosti u reproduktivnom mentalnom zdravlju.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Klasificirati psihičke teškoće i poremećaje u različitim fazama reproduktivne dobi na one uslijed normativnih i nenormativnih životnih događaja. Klasificirati rizične i zaštitne čimbenike za razvoj psihičkih poremećaja u različitim fazama reproduktivne dobi te njihove posljedice . Preporučiti prikladan instrument za mjerenje psihičkih promjena i teškoća u različitim fazama reproduktivne dobi. Preporučiti primjeren način intervencije za određeni psihički poremećaj u različitim fazama reproduktivne dobi. Odabrati adekvatnu dijagnozu na temelju opisane kliničke slike. Demonstrirati odgovornost u timskom radu prilikom izrade i izlaganja grupnih seminarskih radova iz područja reproduktivnog mentalnog zdravlja.
Literatura
Obvezna
  • Barnes, D. L. (2014). Women’s Reproductive Mental Health Across the Lifespan. Springer.
  • Quatraro, R. M. i Grussu, P. (2020). Handbook of Perinatal Clinical Psychology – From Theory to Practice. Routledge.
  • Van den Akker, O.B.A. (2012). Reproductive Health Psychology. Wiley-Blackwell.
  • World Health Organization. (2009). Mental health aspects of women’s reproductive health: A global review of the literature. WHO Press

 

Dopunska

Brockington, I. (1999). Motherhood and Mental Health. Oxford University Press.

Kalilić, J. (2004). Žena i klimakterij. Split: Zavod za javno zdravstvo Županije splitsko-dalmatinske.

Peitl, V. i Gall, V. (2022). Psihosomatska medicina u ginekologiji i porodništvu. Naklada Slap.

Tijekom nastave studenti će biti upućeni na ostalu dopunsku literaturu po potrebi.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • Seminar – 40%
  • Seminarsko izlaganje – 10%
  • Zadaća – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.1 0
Seminarsko izlaganje 0.3 10
Seminarski rad 0.9 30
Praktični rad 0.6 20
Rad na vježbama 0.3 10
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Reproduktivno mentalno zdravlje.
3. Prilagodba na menstruaciju. Psihičke teškoće povezane s menstrualnim ciklusom.
4. Prilagodba na trudnoću.
5. Psihološka priprema za porođaj. Poslijeporođajno razdoblje i dojenje
6. Psihološki aspekti klimakterija.
7. Psihološki aspekt neplodnosti.
8. Perinatalni gubitci i posttraumatski rast
9. Teži mentalni poremećaji u trudnoći i nakon porođaja.
10. Peripartalna depresija.
11. Psihološki aspekti traumatskog porođaja.
12. Anksiozni poremećaji u trudnoći i nakon porođaja.
13. Slika o tijelu i poremećaji hranjenja u trudnoći i nakon porođaja.
14. Povezivanje s dojenčetom u peripartalnom razdoblju.
15. Završno predavanje.
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Seminar na temu predavanja.
3. Seminar na temu predavanja.
4. Seminar na temu predavanja.
5. Seminar na temu predavanja.
6. Seminar na temu predavanja.
7. Seminar na temu predavanja.
8. Seminar na temu predavanja.
9. Seminar na temu predavanja.
10. Seminar na temu predavanja.
11. Seminar na temu predavanja.
12. Seminar na temu predavanja.
13. Seminar na temu predavanja.
14. Seminar na temu predavanja.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Vježbe na temu predavanja.
3. Vježbe na temu predavanja.
4. Vježbe na temu predavanja.
5. Vježbe na temu predavanja.
6. Vježbe na temu predavanja.
7. Vježbe na temu predavanja.
8. Vježbe na temu predavanja.
9. Vježbe na temu predavanja.
10. Vježbe na temu predavanja.
11. Vježbe na temu predavanja.
12. Vježbe na temu predavanja.
13. Vježbe na temu predavanja.
14. Vježbe na temu predavanja.
15. Završno predavanje.