Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija RAZVOJ DJECE I MLADIH U ŠKOLSKOM KONTEKSTU
Kratica kolegija IZBD-180 Šifra kolegija 217893
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Marija Šakić Velić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail marija.sakic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 606
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Upoznavanje s teorijskim modelima i pristupima istraživanju učinaka škole na razvoj djece i mladih. Razumijevanje učinaka obilježja škole, nastavnika, nastave, obrazovnih filozofija i politika te individualnih obilježja učenika na akademske i socioemocionalne ishode u djece i mladih. Razumijevanje promjena i prilagodbi povezanih s prijelazima tijekom školovanja. Razumijevanje odrednica i predviđanje učinaka školskog postignuća učenika i učeničkog zadovoljstva školom. Razumijevanje učinaka interakcije školskog konteksta s kontekstom obitelji, vršnjaka i lokalne zajednice na razvoj djece i mladih.

 

Sadržaj predmeta:  Škola kao kontekst razvoja, akademski i socioemocionalni ishodi, prilagodba i dobrobit djece i mladih u školskom kontekstu; Teorijske perspektive i modeli učinaka škole na razvoj djece i mladih; Metodološki pristupi u istraživanju učinaka škole na razvoj djece i mladih; Uloga obilježja škole, nastavnika, nastave, obrazovnih filozofija i politika u razvoju djece i mladih; Uloga individualnih obilježja učenika u učincima školskog konteksta na razvoj; Odrednice i učinci školskog postignuća učenika i učeničkog zadovoljstva školom; Polazak u školu, prijelazi tijekom školovanja i prilagodba u školi; Suradnja roditelja i škole te roditeljska uključenost u školovanje; Odnosi s vršnjacima u školskom okruženju; Suradnja škole i lokalne zajednice.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Vrednovati teorijske modele i pristupe istraživanju učinaka škole na razvoj djece i mladih. Predvidjeti učinke obilježja škole, nastavnika, nastave te obrazovnih filozofija i politika na akademske i socioemocionalne ishode u djece i mladih. Vrednovati promjene i prilagodbe povezane s prijelazima tijekom školovanja. Analizirati odrednice i učinke školskog postignuća učenika i učeničkog zadovoljstva školom. Predvidjeti učinke interakcije školskog konteksta s kontekstom obitelji, vršnjaka i lokalne zajednice na razvoj djece i mladih. Osmisliti znanstvene i stručne aktivnosti usmjerene na promicanje dobrobiti djece i mladih u školskom kontekstu. Odabrati postupke usklađene s etičkim načelima struke u planiranju i provedbi znanstvenih i stručnih aktivnosti s djecom i mladima u školskom kontekstu. Pripremiti seminarski rad na temu iz područja razvoja djece i mladih u školskom kontekstu.
Literatura
Obvezna

Klarin, M. (2006). Razvoj djece u socijalnom kontekstu. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja); Meece, J. L., & Eccles, J. S. (Eds.) (2010). Handbook of Research on Schools, Schooling, and Human Development. Routledge. (odabrana poglavlja)

Dopunska

Baker, J. A., Dilly, L. J., Aupperlee, J. L., & Patil, S. A. (2003). The developmental context of school satisfaction: Schools as psychologically healthy environments. School Psychology Quarterly, 18(2), 206–221.; Eccles, J. S., & Roeser, R. W. (2005). School and community influences on human development. In M. H. Bornstein & M. E. Lamb (Eds.), Developmental Science: An Advanced Textbook (pp. 513–555). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.; Eccles, J. S., & Roeser, R. W. (2006). Schools as developmental contexts. In G. R. Adams & M. D. Berzonsky (Eds.), Blackwell Handbook of Adolescence (pp. 129-148). Blackwell Publishing.; Osher, D., Kendziora, K., Spier, E., Garibaldi, M. L. (2014). School influences on child and youth development. In Z. Sloboda & H. Petras (Eds.) Defining Prevention Science. Advances in Prevention Science (pp. 151-169). Springer.; Roeser, R. W., Urdan, T. C., & Stephens, J. M. (2009). School as a context of student motivation and achievement. In K. R. Wenzel & A. Wigfield (Eds.), Educational Psychology Handbook Series. Handbook of Motivation at School (pp. 381–410). Routledge/Taylor & Francis Group.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave);

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave;

Izrada i izlaganje seminarskog rada.

Način polaganja ispita

Pismeni

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

kolokvij – 25%

kolokvij – 25%

seminarski rad – 20%

  1. Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarski rad 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 7. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Škola kao kontekst razvoja, akademski i socioemocionalni ishodi, prilagodba i dobrobit djece i mladih u školskom kontekstu
2. Teorijske perspektive i modeli učinaka škole na razvoj djece i mladih
3. Metodološki pristupi u istraživanju učinaka škole na razvoj djece i mladih
4. Uloga obilježja škole, školske kulture i klime u razvoju djece i mladih
5. Uloga obilježja, ponašanja, vjerovanja i očekivanja nastavnika u razvoju djece i mladih
6. Uloga obilježja nastave, poučavanja i razredne klime u razvoju djece i mladih
7. Uloga obrazovnih filozofija i politika u razvoju djece i mladih
8. Uloga individualnih obilježja učenika u učincima školskog konteksta na razvoj
9. Odrednice i učinci školskog postignuća učenika
10. Odrednice i učinci učeničkog zadovoljstva školom
11. Polazak u školu, prijelazi tijekom školovanja i prilagodba u školi
12. Suradnja roditelja i škole te roditeljska uključenost u školovanje
13. Odnosi s vršnjacima u školskom okruženju
14. Suradnja škole i lokalne zajednice
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Upute za izradu seminarskog rada
2. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
3. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
4. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
5. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
6. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
7. Kolokvij 1
8. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
9. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
10. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
11. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
12. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
13. Seminarsko izlaganje na temu predavanja
14. Kolokvij 2
15. Završno predavanje