Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija PSIHOLOGIJA REHABILITACIJE
Kratica kolegija IZBD-27 Šifra kolegija 157440
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Ljiljana Pačić Turk
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail ljpturk@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Daria Vuger Kovačić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Naslovni viši asistent
Kontakt e-mail daria.kovacic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Maja Žutić
Akademski stupanj/naziv mag. psych. Izbor Asistentica
Kontakt e-mail maja.zutic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Stjecanje znanja iz područja psihologije rehabilitacije te vještine primjene psihologijskih spoznaja i tehnika u rehabilitacijskom postupku.

Sadržaj predmeta: Uloga psihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitaciji osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima; Procjena mentalnog funkcioniranja pojedinca s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima – deficiti i preostale sposobnosti. Kvaliteta života osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Osnove i različiti postupci neuropsihologijske rehabilitacije. Psihološke intervencije za povećanje motivacije i poboljšanje prilagodbe na oštećenje. Psihološke intervencije za poboljšanje socijalnog funkcioniranja osoba s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Psihološke intervencije za suzbijanje boli. Edukacije drugih stručnjaka iz područja psihologije rehabilitacije. 

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Osmisliti procjenu mentalnog funkcioniranja pojedinca s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Vrednovati prikladnost postupaka rehabilitacije na temelju psihologijske procjene a u cilju izrade individualnog programa rehabilitacije. Analizirati ulogu psihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitaciji osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima. Povezati rezultate inicijalne psihološke procjene, psiholoških procjena tijekom rehabilitacije te završne psihološke procjene na kraju rehabilitacijskog postupka. Pridržavati se etičkih principa u radu s ranjivim skupinama u procesu rehabilitacije
Literatura
Obvezna
  • Nastavni tekstovi.
  • Havelka Meštrović, A., Havelka, M. (2020). Psihologija rehabilitacije. U: Havelka Meštrović, A., Havelka, M. Zdravstvena psihologija. Psihosocijalne osnove zdravlja. Jastrebarsko: Naklada Slap
  • Kennedy, P. (2012). The Oxford Handbook of Rehabilitation Psychology. New York: Oxford University Press.
  • Vash, C.L., Crewe, N.M. (2010). Psihologija invaliditeta. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Dopunska

Frank, R., Elliot, T. (2000). Handbook of rehabilitation psychology. Washington DC:APA Press.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (kolokvij, vježbe)
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene

  • 1.kolokvij – 25%
  • 2.kolokvij – 25%
  • Seminar  – 20%

2.Završni pismeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.56 20
Kolokvij-međuispit 1.4 50
Ukupno tijekom nastave 3.16 70
Završni ispit 0.84 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 8. i 14. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Uloga psihologa u multidisciplinarnoj i interdisciplinarnoj rehabilitaciji osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
3. Procjena mentalnog funkcioniranja pojedinca s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima – deficiti i preostale sposobnosti
4. Kvaliteta života osoba s različitim tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
5. Inicijalna neuropsihologijska procjena kao osnova za neuropsihologijsku rehabilitaciju
6. Osnove neuropsihologijske rehabilitacije
7. Postupci neuropsihologijske rehabilitacije
8. 1. kolokvij
9. Psihološke intervencije za povećanje motivacije i poboljšanje prilagodbe na oštećenje
10. Psihološke intervencije za poboljšanje socijalnog funkcioniranja osoba s tjelesnim i mozgovnim oštećenjima
11. Psihološke intervencije za suzbijanje boli
12. Ostale psihološke intervencije.
13. Edukacije drugih stručnjaka iz područja psihologije rehabilitacije.
14. 2. kolokvij
15. Završno predavanje
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Seminar vezan uz temu predavanja
3. Seminar vezan uz temu predavanja
4. Seminar vezan uz temu predavanja
5. Seminar vezan uz temu predavanja
6. Seminar vezan uz temu predavanja
7. Seminar vezan uz temu predavanja
8. 1. kolokvij
9. Seminar vezan uz temu predavanja
10. Seminar vezan uz temu predavanja
11. Seminar vezan uz temu predavanja
12. Seminar vezan uz temu predavanja
13. Seminar vezan uz temu predavanja
14. 2. kolokvij
15. Završno predavanje