Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija PENOLOŠKA PSIHOLOGIJA
Kratica kolegija IZBD-22 Šifra kolegija 157434
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Ines Sučić
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Naslovni izvanredni profesor
Kontakt e-mail ines.sucic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Razumijevanje područja penološke psihologije i područja rada psihologa u penološkim ustanovama. Upoznavanje s psihološkim osnovama kažnjavanja, utvrđivanjem psiholoških karakteristika zatvorenika i mjerama procjene rizika povrata. Upoznavanje s odrednicama psihosocijalne klime u penološkim ustanovama. Upoznavanje s klasičnim i alternativnim penološkim mjerama i tretmanima. Upoznavanje s osobitostima rada psihologa u penološkim ustanovama.

Sadržaj predmeta: Definicija, ciljevi i metode penološke psihologije. Područja primjene penološke psihologije. Psihosocijalna klima. Posljedice boravljenja u penološkim ustanovama. Penološki tretman. Rad psihologa u penološkim ustanovama. Alternativne sankcije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Predvidjeti moguće probleme i riješenja prilikom provedbe istraživanja u kazneno-pravnim institucijama Razlikovati klasične i alternativne sankcije. Kritički prosuđivati načine i vrste kažnjavanja. Identificirati tretmane različitih skupina zatvorenika. Preispitati etička načela provođenja istraživanja s vulnerabilnim skupinama sudionika.
Literatura
Obvezna

Crighton, D.A. i Towl, G.J. (2008). Psychology in Prisons. Malden, MA: BPS Blackwell.

Mejovšek, M. (2002). Uvod u penološku psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap.

Ternes, M., Magaletta, P. R., & Patry, M. W. (Eds.). (2018). The Practice of Correctional Psychology. Cham: Springer.

Dopunska
  • Auty, K. M., & Liebling, A. (2020). Exploring the relationship between prison social climate and reoffending. Justice Quarterly, 37(2), 358-381.

    Fagan, T. J., & Ax, R. K. (Eds.). (2010). Correctional mental health: From theory to best practice. Sage.

    Magaletta, P. R., Morgan, R. D., Reitzel, L. R., & Innes, C. A. (2007). Toward the one: Strengthening behavioral sciences research in corrections. Criminal Justice and Behavior, 34(7), 933–944.

    Neal, T. (2018). Forensic psychology and correctional psychology: Distinct but related subfields of psychological science and practice. American Psychologist, 73(5), 651.

    Polaschek, D. L., Day, A., & Hollin, C. R. (2019). Correctional Psychology: A Short History and Current Standing. The Wiley International Handbook of Correctional Psychology, 1-29.

    Van Ginneken, E. F., Palmen, H., Bosma, A. Q., & Sentse, M. (2019). Bearing the weight of imprisonment: The relationship between prison climate and well-being. Criminal Justice and Behavior, 46(10), 1385-1404.

    Van Voorhis, P. E., Braswell, M. E., & Lester, D. E. (2014). Correctional counselling and rehabilitation. 7th Edition. Anderson Publishing Co.

    Welch, M. (2011). Corrections: A critical approach. New York: Routledge.

    znanstvena i stručna literatura vezana uz specifične teme seminara

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

    Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 70 bodova) tijekom nastave (kolokviji, seminarski rad)

Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova

1.Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:

  • seminarski rad – 20%
  • kolokvij – 25%
  • kolokvij – 25%

2. Završni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Metode istraživanja u penalnim ustanovama
3. Povijest istraživanja u penalnim ustanovama
4. Klasične penološke mjere i tretmani
5. Alternativne penološke mjere i tretmani
6. Stresori kod zatvorenika
7. Posljedice boravljenja u penalnim ustanovama
8. Kolokvij 1
9. Stres osoblja kaznenih ustanova
10. Psihosocijalna klima u kaznionicama
11. Oblici nasilja u kaznionicama
12. Čimbenici nasilja u kaznionicama
13. Specifične skupine zatvorenika
14. Rizik za kriminalni povrat
15. Kolokvij 2
Seminari
Tjedan Tema
1. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
2. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
3. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
4. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
5. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
6. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
7. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
8. Kolokvij 1
9. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
10. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
11. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
12. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
13. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
14. Seminarsko izlaganje vezano uz temu predavanja
15. Kolokvij 2