Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija OSNOVE KOGNITIVNO-BIHEVIORALNE TERAPIJE
Kratica kolegija IZBD-36 Šifra kolegija 157451
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Maja Žutić
Akademski stupanj/naziv Magistra psihologije Izbor Asistentica
Kontakt e-mail maja.zutic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: Bazično upoznavanje s teorijom i načelima kognitivno-bihevioralne terapije. Osposobljavanje za jednostavno konceptualiziranje pojedinih kliničkih problema u skladu s načelima ovog terapijskog pravca.

Sadržaj predmeta: Pregled povijesti i  nastanka kognitivno-bihevioralne terapije. Funkcionalna analiza ponašanja. Kognitivna konceptualizacija. Kognitivno-bihevioralna procjena. Kognitivno-bihevioralni modeli i tretman različitih psiholoških problema i poremećaja. Kognitivno-bihevioralne tehnike. Struktura terapije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Analizirati nastanak i razvoj osnovnih psiholoških problema i poremećaja u okviru kognitivno-bihevioralnog modela. Klasificirati disfunkcionalne obrasce u mišljenju; Složiti kognitivnu konceptualizaciju na individualnom slučaju. Preporučiti osnovne bihevioralne tehnike u savjetodavno-terapijskom radu. Kreirati ciljeve i plan tretmana jednostavnog slučaja u kognitivno-bihevioralnoj terapiji. Pokazati etičku odgovornost u kliničkoj procjeni i savjetodavno-terapijskom radu.
Literatura
Obvezna
  • Beck, J. (2011). Kognitivna terapija – osnove, educiranje i uvježbavanje. Naklada Slap.
  • Anić, N. (1984). Praktikum iz bihevior terapije I. Zagreb: Društvo psihologa SR Hrvatske.
  • Anić, N. (1990). Praktikum iz kognitivne i bihevioralne terapije III. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske.
  • Leahy, R. L., &Holland, S. J. (2014). Planovi tretmana i intervencije za depresiju i anksiozne poremećaje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Hawton, K, Salkovskis, P. M., Kirk, J. & Clarck, D.M. (2007). Kognitivno-bihevioralna terapija za psihijatrijske probleme – vodič za praktičan rad. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Dopunska
  • Dattilio, F. M, (2012). Kognitivno-bihevioralna terapija parova i obitelji. Jastrebarsko: Naklada Slap..
  • Hackney, H. L. i Cormier, S. (2012). Savjetovatelj – stručnjak: Procesni vodič kroz pomaganje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Kendall, P. C. (2006). Childand Adolescent Therapy: Cognitive-Behavioral Procedures. New York: TheGuilford Press.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz zadaće – 70%

2. Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodovaom
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Domaća zadaća 1.3 70
Ukupno tijekom nastave 2.5 70
Završni ispit 0.5 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija /
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Uvod u bihevioralnu terapiju.
3. Uvod u kognitivnu terapiju.
4. Kognitivno-bihevioralna procjena.
5. Kognitivna konceptualizacija.
6. Kognitivno-bihevioralni modeli anksioznosti (1. dio).
7. Kognitivno-bihevioralni modeli anksioznosti (2. dio).
8. Kognitivno-bihevioralni modeli depresije.
9. Kognitivno-bihevioralna terapija depresije kod djece i adolescenata.
10. Savjetovanje u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
11. Kognitivno-bihevioralna terapija partnerskih odnosa.
12. Kognitivno-bihevioralna terapija niskog samopoštovanja.
13. Evaluacija tretmana.
14. Noviji pravci u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Funkcionalna analiza ponašanja.
3. Struktura seanse.
4. Izbor ciljeva i plan tretmana.
5. Kognitivna konceptualizacija.
6. Identificiranje automatskih misli.
7. Identificiranje emocija.
8. Evaluacija automatskih misli.
9. Tehnike KBT-a u tretmanu anksioznosti.
10. Bihevioralna aktivacija.
11. Tehnike rješavanja problema.
12. Ostale tehnike u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
13. Uloga domaće zadaće u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
14. Završetak terapije i prevencija povrata simptoma.
15. Završno predavanje.