Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija Metodičke vježbe - psihologija (PN-A)
Kratica kolegija PN22 Šifra kolegija 158121
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 8
Preduvjeti za upis kolegija Predmet mogu upisati redoviti studenti niže navedenih studija i studijskih godina Hrvatskog katoličkog sveučilišta koji su pri upisu diplomske razine studija upisali Program za stjecanje kompetencija nastavnika prema Modelu A
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Seminari 30
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj/naziv doktor znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Ana Boban Lipić
Akademski stupanj/naziv magistra psihologije Izbor Naslovni asistent
Kontakt e-mail ana.boban.lipic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ovim predmetom studenti stječu kompetencije koje im omogućavaju izvođenje nastave psihologije u različitim školskim programima i na različitim razinama. Stečena znanja moći će primijeniti i u izvanškolskom poučavanju djece, kao i odraslih u sklopu različitih oblika cjeloživotnoga učenja.

Predmet je koncipiran iz dva dijela – vježbe 30 sati i seminar 30 sati.

Na vježbama, kroz pripremu i izvedbu nastavnih jedinica, studenti iskustveno uče i razvijaju praktične aspekte nastavničke kompetencije.

Na seminaru studenti samostalno obrađuju  određene teme iz područja nastave psihologije i nastavničkih kompetencija te se potiču da promišljaju o njihovoj svrsi i načinima implementacije u nastavni proces.  

 

Drugi dio praktične nastave odvijat će se tijekom hospitacija u pojedinim školama pod vodstvom mentora nastavnika. Tijekom hospitacija student će biti upoznat s načinom funkcioniranja škole kao ustanove i nastavnim procesom. Tijekom rada u pojedinom razredu student će steći uvid u nastavu psihologije te će na temelju pisanih priprema održati četiri nastavna predavanja.

Radni zadatci:

  • pisanje pripreme i držanje probnog sata (na Sveučilištu) 35% (15 za pripremu i 20 za izvedbu)
  • Student mora održati 4 nastavna sata koji ne mogu biti isti dan i moraju biti najmanje 2 različite nastavne jedinice 30% (vrednuju se 2 sata)
  • Predati pisani Izvještaj studenta o praksi 10%

Samorefleksija i analiza hospitiranja (pred kolegama na Sveučilištu) te seminarski rad 25%

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Studenti će moći: - odrediti obrazovne ishode za određenu nastavnu jedinicu - primijeniti tablicu konstruktivnog poravnanja - kreirati / izabrati radne materijale i aktivnosti - primijeniti adekvatnu nastavnu metodu i oblike rade za pojedinu nastavnu jedinicu - napisati pripremu za nastavni sat - izvesti nastavni sati - pratiti napredak učenika, vrednovati ishode poučavanja i dati učenicima povratnu informaciju o napredovanju - samoreflektirati se na izvedbu nastavnog sata i pisanu pripremu - reflektirati se na izvedbu nastavnog sata i pisanu pripremu kolega i mentora - opisati funkcioniranje ustanove u kojoj su obavili praktičan dio nastave - navesti pedagošku dokumentaciju - obraditi i prezentirati temu seminarskog rada
Literatura
Obvezna

Odobreni udžbenik za srednju školu

Ispitni katalog za državnu maturu iz psihologije;

Nastavni plan i program iz psihologije za srednju školu

Dopunska

Jensen, E. (2003). Super-nastava. Zagreb: Educa.

Arends, R.I. (1991). Learning to teach. New York: McGrow Hill.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekNe
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema Programu za stjecanje kompetencija nastavnika i izvedbenom nastavnom planu.

Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih aktivnosti – ostvareno kumulativno.

Način polaganja ispita

Studentima se dodjeljuju bodovi koji se na kraju pretvaraju u ocjene

  1. Pisanje pripreme i držanje probnog sata (na Sveučilištu) sadrži 35%  ukupne ocjene
  2. 1 pisana priprema sadrži 15 % ukupne ocjene i student može dobiti od 0 do 15 bodova

                Okvirni bodovi koji odgovaraju pojedinoj ocjeni:

  • 15 bodova – odličan
  • 12 bodova – vrlo dobar
  • 9 bodova – dobar
  • 6 bodova – dovoljan
  1. Izvedba sata na vježbama ukupno sadrži 20 %  ukupne ocjene 20 bodova i student može dobiti od 0 do 20 bodova
    • 20 bodova – odličan
    • 17 bodova – vrlo dobar
    • 14 bodova – dobar
    • 11 bodova – dovoljan
  2. Ocjena 2 ispitna sata sadrži 30 % ukupne ocjene i student može dobiti od 0 do 15 bodova za svaki sat

                               Svaki sat 15 % bodova

  • 15 bodova – odličan
  • 12 bodova – vrlo dobar
  • 9 bodova – dobar
  • 6 bodova – dovoljan
  1. Pisani Izvještaj studenta o praksi sadrži 10% ukupne ocjene
  2. Samovrednovanje i analiza hospitiranja (pred kolegama na Sveučilištu) te seminarski rad 25 % ukupne ocjene
    • 25 bodova – odličan
    • 20 bodova – vrlo dobar
    • 15 bodova – dobar

10  bodova – dovoljan

Način ocjenjivanja

Skala bodova za zaključnu ocjenu:

  • 89 – 100 – odličan
  • 77 – 88 – vrlo dobar
  • 65 – 76 – dobar
  • 53 – 66 – dovoljan
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Esej 0.9 15
Esej 0.9 15
Praktični rad 1 20
Ukupno tijekom nastave 4 50
Završni ispit 4 50
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 8 100
Datumi kolokvija Nema
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Seminari
Tjedan Tema
1. Osobine dobrih nastavnika
2. Komunikacijske i prezentacijske vještine nastavnika
3. Razvijanje generičkih kompetencija učenika u nastavi psihologije
4. Primjena suvremenih tehnologija u nastavi psihologije
5. Kreativnost u nastavi psihologije
6. Primjena metoda suradničkog učenja u nastavi psihologije
7. Korelacije psihologije s drugim nastavnim predmetima
8. Primjena metoda suradničkog učenja u nastavi psihologije
9. Korištenje različitih web platformi za unapređivanje nastave i stručno usavršavanje
10. Primjena sadržaja nastavnih jedinica iz psihologije na svakodnevni život
11. Primjena tema iz građanskog odgoja u nastavi psihologije
12. Odgojni aspekti nastave psihologije
13. Poticanja osobnog i socijalnog razvoja učenika u nastavi psihologije
14. Razvijanja kompetencije „učiti kako učiti“ u nastavi psihologije
15. Pedagoška dokumentaciji u nastavi te zakoni i pravilnici važni za rad u nastavi
Vježbe
Tjedan Tema
1. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
2. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
3. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
4. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
5. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
6. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
7. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
8. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
9. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
10. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
11. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
12. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
13. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
14. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi
15. Izvedba nastavnog sata na temelju pisanje pripreme te samorefleksija i refleksija nastavnika i kolega o izvedbi i pisanoj pripremi