Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Zimski
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija DJEČJA TRAUMA
Kratica kolegija IZBD267 Šifra kolegija 274057
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Martina Knežević
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Izvanredni profesor
Kontakt e-mail martina.knezevic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Marija Crnković
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Naslovni viši asistent
Kontakt e-mail marija.crnkovic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi kolegija: Glavni cilj ovog kolegija je upoznati studente s osnovnim pojmovima vezanim uz traumatizaciju djece, simptome na emocionalnom, ponašajnom, kognitivnom i socijalnom planu te načinima podrške i tretmana koji psiholozi mogu pružiti. Dodatni cilj je senzibilizirati studente za problematiku zlostavljanja i zanemarivanja djece te razvijati njihovu empatiju i kapacitete za rad s traumom. Studenti će se upoznati s različitim oblicima traumatizacije i znakovima na temelju kojih se mogu prepoznati, načinima utjecaja traume na razvoj djece i posljedice u kasnijoj dobi te na dinamiku cjelokupne obitelji. Studenti će upoznati i važnost uloge  roditelja/skrbnika koji su nužna podrška za oporavak traumatiziranog djeteta.

Sadržaj kolegija: Definiranje traume kod djece. Oblici zlostavljanja i zanemarivanja djece: emocionalno, fizičko, svjedočenje nasilju u obitelji i zanemarivanje. Seksualno zlostavljanje. Drugi traumatski događaji. Simptomatologija i posljedice traume na razvoj djece. Obiteljska dinamika – transgeneracijsko prenošenje traumatskih iskustava. Mitovi i činjenice o zlostavljanju djece – što bi stručnjaci trebali znati?. Otpornost traumatiziranog djeteta – što ga jača? Psihologijski tretman i pristup traumatiziranom djetetu. Multidisciplinarnost u problematici traume. Vježbe će se izvoditi u okviru posjeta Poliklinici za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba gdje će studenti moći vidjeti i sudjelovati u radu s djecom i njihovim roditeljima (u skladu s etičkim i profesionalnim pravilima rada s djecom).

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Analizirati pojmove vezane uz traumu kod djece i obitelji. Razviti spremnost za slušanje traumatskih iskustava djeteta. Primijeniti stečena znanja u pružanju osnovne podrške traumatiziranom djetetu i njegovoj/njezinoj obitelji. Primijeniti psihologijska etička načela u radu s traumatiziranom djecom i njihovim obiteljima. Kritički prosuđivati vlastitu ulogu prilikom pružanja pomoći u radu s traumatiziranom djecom i njihovim obiteljima.
Literatura
Obvezna
  • Buljan Flander, G. i Kocijan Hecigonja, D. (2003): Zlostavljanje i zanemarivanje djece, Zagreb: Marko M. usluge d.o.o

Ninoslava Pećnik (2003): Međugeneracijski prijenos zlostavljanja djece, Jastrebarsko: Naklada Slap (odabrana poglavlja)

Dopunska
  • May-Chahal, C. i Herczorg, M. (2004): Seksualno zlostavljanje djece u Europi, Zagreb: Ibis grafika
  • Catherine Bonnet (2000) : Razbijeno dijete – incest i pedofilija, Zagreb: Nova promocija
  • Ajduković, M. i Pavleković, G. (2000): Nasilje nad ženom u obitelji, Zagreb: Društvo za psihološku pomoć
  • Juul Jesper (1995): Razgovori s obiteljima: pespektive i procesi, Zagreb: Alinea
  • Alice Miller: Drama Djetinjstva, Zagreb: Alinea

Jasenka Pregrad: Stres, trauma, oporavak, Zagreb: Društvo za psihološku pomoć

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave

Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

Završni usmeni ispit (minimum za prolaz je 50% bodova)

Način ocjenjivanja

Nastavne aktivnosti
Samostalni rad – 50%
Aktivnosti na vježbama – 20%
Završni ispit – 30%
Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100% bodova) tijekom nastave

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Samostalni rad 1.4 50
Rad na vježbama 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Definiranje traume kod djece
3. Oblici zlostavljanja i zanemarivanja djece: emocionalno, fizičko, svjedočenje nasilju u obitelji i zanemarivanje
4. Seksualno zlostavljanje
5. Drugi traumatski događaji
6. Simptomatologija i posljedice traume na razvoj djece
7. Obiteljska dinamika - transgeneracijsko prenošenje traumatskih iskustava
8. Igranje uloga – razgovor s zlostavljanim djetetom
9. Mitovi i činjenice o zlostavljanju djece – što bi stručnjaci trebali znati
10. Trauma djeteta – trauma obitelji
11. Reakcije stručnjaka koji rade s traumatiziranom djecom
12. Otpornost traumatiziranog djeteta – što ga jača?
13. Psihologijski tretman i pristup traumatiziranom djetetu.
14. Multidisciplinarnost u problematici traume.
15. Završni osvrt
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Vježbe vezane uz temu predavanja
3. Vježbe vezane uz temu predavanja
4. Vježbe vezane uz temu predavanja
5. Vježbe vezane uz temu predavanja
6. Vježbe vezane uz temu predavanja
7. Vježbe vezane uz temu predavanja
8. Vježbe vezane uz temu predavanja
9. Vježbe vezane uz temu predavanja
10. Vježbe vezane uz temu predavanja
11. Vježbe vezane uz temu predavanja
12. Vježbe vezane uz temu predavanja
13. Vježbe vezane uz temu predavanja
14. Vježbe vezane uz temu predavanja
15. Vježbe vezane uz temu predavanja