Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2024. / 2025. Semestar Ljetni
Studij:

Sveučilišni diplomski studij psihologije
Godina studija:

Sveučilišni diplomski studij psihologije: 2.;

I. OSNOVNI PODACI O KOLEGIJU

Naziv kolegija OBITELJSKA TERAPIJA
Kratica kolegija IZBD - 38 Šifra kolegija 157453
Status kolegija Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis kolegija Nema
Ukupno opterećenje kolegija
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj kolegija
Ime i prezime Christian Gostečnik
Akademski stupanj/naziv Doktor znanosti Izbor
Kontakt e-mail christian.gostecnik@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na kolegiju
Ime i prezime Ana Šeremet
Akademski stupanj/naziv Doktorica znanosti Izbor Viši asistent
Kontakt e-mail ana.seremet@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 625
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O KOLEGIJU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
kolegija

Ciljevi predmeta: steći znanja o osnovnim teorijskim pristupima  u obiteljskoj terapiji kao i osnovna znanja o  metode i tehnikama vođenja obitelji u psihoterapijskom procesu.

Sadržaj predmeta: Osnovne značajke i povijesni razvoj obiteljskih terapija. Karakteristike nekih psihoterapijskih pristupa unutar obiteljske terapije. Relacijski obiteljski model i relacijska dinamika. Specifične intervencije i značajke rada na sistemskoj, interpersonalnoj i intrapsihičkoj razini u obiteljskoj terapiji. Liječenje traume i zlostavljanja u obiteljskoj terapiji.

Očekivani ishodi
učenja na razini
kolegija
Opisati osnovne terapijske principe i uvjete rada u obiteljskoj terapiji. Procijeniti prikladnost obiteljske terapije za određenog klijenta. Analizirati osnovne relacijske fenomene unutar obiteljske terapije. Planirati sistemske intervencije u slučajevima traume i zlostavljanja unutar obitelji.
Literatura
Obvezna

Gostečnik, C. (2017). Relational family therapy: The systemic, interpersonal,

and intrapsychic experience. New York: Routledge.

Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview.

Pacific Grove, CA: Brooks Cole.

Dallos, R., & Draper, R. (2010). An introduction to family therapy: Systemic

theory and practice (3rd ed.). Maidenhead: Open University Press.

Repič, S. T., Gostečnik, C., & Cvetek, R. (2012). Trauma of sexual abuse and

the family. In Y. Spiteri & E. M. Galea (Eds.), Psychology of neglect (pp. 29–

46). New York, NY: Nova Science.

Cvetek, R., Kompan Erzar, K., Erzar, T., & Gostečnik, C. (2006). Relational

family therapy. In J. S. Scharff & D. E. Scharff (Eds.), New paradigms for

treating relationships (pp. 51–61). New York, NY: Jason Aronson.

Dopunska

Bitter, J. R. (2014). Theory and practice of family therapy and counseling

(2nd ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole, Cengage Learning.

Carlson, J., & Sperry, L. (Eds.). (2010). Recovering intimacy in love

relationships: A clinician’s guide. New York, NY: Routledge.

Hecker, L. L., & Wetchler, J. K. (2013). An introduction to marriage and

family therapy. New York, NY: Routledge.

Sexton, T. L., Weeks, G. R., & Robbins, M. S. (Eds.). (2003). Handbook of

family therapy: The science and practice of working with families and

couples. New York, NY: Brunner-Routledge.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)

Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti -70 %
  • kolokvij – 50%
  • Vježbe – 20%
  1. Završni pismeni ispit – 30%

 Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.36 20
Kolokvij-međuispit 0.9 50
Ukupno tijekom nastave 2.46 70
Završni ispit 0.54 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 10. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje. Osnove značajke i povijesni razvoj obiteljske terapije.
2. Odabrani teorijski pristupi u obiteljskoj terapiji.
3. Integritet sustava, podsustavi, sistemski reciprocitet – cirkularnost, pravila i uloge; pozitivni i negativni feedback.
4. Kibernetički model, dinamika katastrofalnih očekivanja; otvoreni i zatvoreni sustavi; zahtjevi sustava.
5. Zaljubljenost. Projektivno-introjekcijska identifikacija u obiteljskoj terapiji.
6. Interpersonalna i intrapsihička razina obiteljske terapije.
7. Relacijski model (interpersonalna psihoanaliza, objektno-relacijska teorija i psihologija selfa).
8. Kompulzivno ponavljanje, afektivni psihički konstrukt.
9. Emocionalna regulacija, temeljni afekti.
10. Kolokvij.
11. Transfer i kontratransfer i empatija u obiteljskoj terapiji.
12. Dvostruka svijest – prepoznavanje i prijelaz između sistemske, interpersonalne i intrapsihičke razine u obiteljskoj terapiji.
13. Psihoorganska razina u obiteljskoj terapiji.
14. Rad s traumom i zlostavljanjima u obiteljskoj terapiji.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Vježbe na temu predavanja.
3. Vježbe na temu predavanja.
4. Vježbe na temu predavanja.
5. Vježbe na temu predavanja.
6. Vježbe na temu predavanja.
7. Vježbe na temu predavanja.
8. Vježbe na temu predavanja.
9. Vježbe na temu predavanja.
10. Vježbe na temu predavanja.
11. Vježbe na temu predavanja.
12. Vježbe na temu predavanja.
13. Vježbe na temu predavanja.
14. Vježbe na temu predavanja.
15. Završno predavanje.