Program
Program konferencije preuzmite na poveznici.
Kako se registrirati? Vidi na poveznici.
Kako se prijaviti na konferenciju kao slušač? Vidi na poveznici.
Otvaranje međunarodnog interdisciplinarnog znanstvenog skupa Čitatelj i čitanje u digitalno doba započet će u 9 sati na platformi ZOOM.
PLENARNA IZLAGANJA / PLENARY TALKS
Moderator /Chair: Jasna ĆURKOVIĆ NIMAC
9.30 – 10.20
Karol VISINKO
Primjena strategija čitanja u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika i književnosti
The application of reading strategies in teaching and learning Croatian language and literature
Prevođena hrvatska znanstvenica Karol Visinko u svojem će se predavanju usredotočiti na primjenu strategije čitanja u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika i književnosti. Redovita profesorica na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, Visinko u fokusu svog nastavnog i istraživačkog rada ima metodičku izobrazbu učitelja za jezični i književni odgoj i obrazovanje djece i mladih. Sudjelovala je u nekoliko znanstvenoistraživačkih projekata među kojima se izdvaja znanstveni projekt Recepcija hrvatske dječje priče na kojemu je bila glavni istraživač. Od 2014. do 2019. sudjelovala je u znanstvenome projektu Narativni diskursi – spremišta kolektivnog pamćenja i kulturnih identiteta. Autorica je preko stotinu znanstvenih i stručnih radova te desetak knjiga.
10.20 −11.10
Andrzej S. WODKA
Biblija i rituali čitanja. Zašto čitati ono što je već pročitano?
The Bible and reading rituals. Why read what’s already been read?
Redoviti profesor biblijske etike na Papinskom lateranskom sveučilištu u Rimu, P. Andrzej S. Wodka izlagat će o Bibliji i ritualima čitanja, te će odgovoriti na pitanje zašto čitati ono što je već pročitano? Od 2013. predsjednik je Akademije Alphonsiana. Od 2015. do 2018. bio je potpredsjednik Rimske unije crkvenih knjižnica (URBE). Od 2017. jedan je od stručnjaka Agencije Svete Stolice za procjenu i promicanje kvalitete na crkvenim sveučilištima i fakultetima.
Prva sesija izlaganja zapoočinje u 11.15 sati i završava raspravom koja traje od 12. 15. do 12.35 sati.
Izlaganja u ovoj sesiji odvijaju se prema sljedećem vremenskom rasporedu:
11.15 – 11.30 Izlaganje
11.30 – 11.45 Izlaganje
11.45 – 12.00 Izlaganje
12.00 – 12.15 Izlaganje
12.15 – 12.35 Rasprava
Za pregled rasporeda predavanja kliknite na tab na vrhu tablice u kojem su prikazani moduli od 1 do 6.
1. modul moderira Jeronim DOROTIĆ
2. modul moderira Anto MIKIĆ
3. modul moderira Marijana Togonal
4. modul moderira Jasna Ćurković Nimac
5. modul moderira Suzana Obrovac Lipar
6. modul moderira Snježana Mališa
Moderator: | Jeronim DOROTIĆ |
11.15 – 11.30 | Lana CIBOCI PERŠA Od aktivnih medijskih korisnika do odgovorne publike i članova društva |
11.30 – 11.45 | Ivan ULDRIJAN, Ivan KAPOVIĆ Poticanje čitalačkih navika korištenjem digitalnih medija u nastavi |
11.45 – 12.00 | Zlatko MILIŠA, Ana ČELIK, Nemanja SPASENOVSKI Antidruštveni aspekti društvenih mreža |
12.00 – 12.15 | Jeronim DOROTIĆ Recent developments and implications of emerging EU policy framework for media literacy |
12.15 – 12.35 | rasprava |
Moderator: | Anto MIKIĆ |
11.15 – 11.30 | Marijana ČEŠI Primjena, učenje i poučavanje strategija čitanja |
11.30 – 11.45 | Katarina ALADROVIĆ SLOVAČEK Dijaloško čitanje kao poticaj razvoja leksičke kompetencije u djece predškolske dobi |
11.45 – 12.00 | Bernes ALJUKIĆ, Sead NAZIBEGOVIĆ Aporije rečenične strukture |
12.00 – 12.15 | Petra BOŽANIĆ Jezičnometodička funkcionalnost dramskih tekstova u svjetlu poučavanja vokativnih komunikacijskih uloga |
12.15 – 12.35 | rasprava |
Moderator: | Marijana TOGONAL |
11.15 – 11.30 | Lovro ŠKOPLJANAC Hodočasnici i turisti: Suvremene prakse čitanja književnih tekstova |
11.30 – 11.45 | Sanja NIKČEVIĆ Kriza kanona ili kako nam svjetonazor nameće „čitanje“ umjetničkog djela |
11.45 – 12.00 | Davor PISKAČ Motivacija za čitanje književnosti u doba digitalnih medija |
12.00 – 12.15 | Katarina FRANJO U obranu učeničkoga čitanja – knjiga kao izbor ili naredba |
12.15 – 12.35 | rasprava |
Moderator: | Jasna ĆURKOVIĆ NIMAC |
11.15 – 11.30 | Andrea-Beata JELIĆ Čitanje na stranom jeziku u digitalnom okruženju |
11.30 – 11.45 | Sandra DIDOVIĆ BARANAC, Sandra MAREŠIĆ Afektivni faktori u učenju stranoga jezika: strah od čitanja |
11.45 – 12.00 | Antonija ORDULJ, Aida KORAJAC Strah od čitanja na hrvatskome kao inome jeziku |
12.00 – 12.15 | Lara BULJAN GUDELJ, Sandra ŠUĆUROVIĆ Čitanje kao terapija − primjena biblioterapije u radu s djecom i mladima u različitim sustavima (škola, sportski klub, neprofitabilne organizacije) |
12.15 – 12.35 | rasprava |
Moderator: | Suzana OBROVAC LIPAR |
11.15 – 11.30 | Marko KARDUM, Sandro SKANSI Kako čitati s razumijevanjem – uloga vjerojatnosti u kritičkom mišljenju i čitanju |
11.30 – 11.45 | Aleksandra GOLUBOVIĆ, Jelena KOPAJTIĆ Čitanje u svrhu razvijanja kritičkoga mišljenja |
11.45 – 12.00 | David KRANER Digitalna kultura i kritičko razmišljanje o čitateljskim navikama |
12.00 – 12.15 | Suzana OBROVAC LIPAR Uloga društvenih mreža u promociji čitanja |
12.15 – 12.35 | rasprava |
Moderator: | Snježana Mališa |
11.15 – 11.30 | Mihaela ALFIREV NJEGOVAN, Sara ALFIREV Vrijeme prepoznavanja specifičnih teškoća u učenju i nošenje s njima u odnosu na ishod obrazovanja |
11.30 – 11.45 | Jelena KUVAČ KRALJEVIĆ, Mirjana LENČEK, Ana MATIĆ, Antonia ŠTEFANEC, Marija JOZIPOVIĆ PoČiP i ČiP – inovativni hrvatski testovi za procjenu čitanja i pisanja |
11.45 – 12.00 | Ivana MATIĆ, Renata ŠAMO Čitateljska anksioznost – prijetnja ili izazov? |
12.00 – 12.15 | Ksenija STOJAKOVIĆ, Maja MARIĆ, Jadranka KEKELJ Utjecaj čitalačkih navika na poznavanje vlastite osobnosti |
12.15 – 12.35 | rasprava |
PLENARNA IZLAGANJA / PLENARY TALKS
Moderator /Chair: Lucija MIHALJEVIĆ
14.00 – 14.50
Anita PETI-STANTIĆ
Snaga koncentričnih krugova čitateljske sposobnosti: dubinsko čitanje popularnoznanstvenih tekstova
The power of concentric circles of reading ability: in-depth reading of popular science texts
Redovita profesorica na Odsjeku za južnoslavenske jezike i književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Anita Peti-Stantić svoje će predavanje posvetiti dubinskom čitanju popularnoznanstvenih tekstova. Autorica je brojnih radova i monografija te Velikog slovensko-hrvatskog i hrvatsko-slovenskog rječnika (2014.). Kao Fulbrightova stipendistica provela je akademsku godinu 2009./2010. u Centru za kognitivna istraživanja Sveučilišta Tufts u Americi. Od 2017. vodi istraživački projekt Hrvatske zaklade za znanost Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture.
Foto: Nina Djurdjevic / CROPIX
14.50 −15.40
Renee HOBBS
Primjena aktivnosti medijske pismenosti u razumijevanju čitanja
Improving reading comprehension by using media literacy activies
Nagrađivana američka znanstvenica iz medijske pismenosti Renee Hobbs redovita je profesorica na Sveučilištu Rhode Islandu te utemeljiteljica i ravnateljica Laboratorija za medijsko obrazovanje. Objavila je preko 150 članaka u znanstvenim i stručnim časopisima te 12 knjiga. Dobitnica je nagrade Research Excellence Award (2018.) za izvrsnost i produktivnost u istraživačkome radu.
Druga sesija – 15.45 do 17.20 sati
Druga sesija izlaganja zapoočinje u 15.45 i završava raspravom koja traje od 17 sati do 17.20 sati.
Izlaganja u ovoj sesiji odvijaju se prema sljedećem vremenskom rasporedu:
15.45 – 16.00 Izlaganje
16.00 – 16.15 Izlaganje
16.15 – 16.30 Izlaganje
16.30 – 16.45 Izlaganje
16.4500 – 17.05 Rasprava
Za pregled rasporeda predavanja kliknite na tab na vrhu tablice u kojem su prikazani moduli od 1 do 6.
1. modul moderira Ivan ULDRIJAN
2. modul moderira Lucija MIHALJEVIĆ
3. modul moderira Irena SEVER GLOBAN
4. modul moderira Leali OSMANČEVIĆ
5. modul moderira Jerko VALKOVIĆ
6. modul moderira Krunoslav MATEŠIĆ
Moderator: | Ivan ULDRIJAN |
15.45 – 16.00 | Boris BECK Retorika pobornika i protivnika epidemioloških mjera tijekom epidemije koronavirusa |
16.00 – 16.15 | Krešimir DABO, Ivan JURKOVIĆ Analiza vijesti u elektroničkim publikacijama tijekom COVID-19 pandemije |
16.15 – 16.30 | Jelena ZADRO, Anamaria MALEŠEVIĆ Info(pan)demija – izvan našeg dometa? |
16.30 – 16.45 | Marijana TOGONAL Medijski tekst: od sadržaja do izraza. Kritičko čitanje jezika medija |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Moderator: | Lucija MIHALJEVIĆ |
15.45 – 16.00 | Dunja PAVLIČEVIĆ-FRANIĆ, Sara PASARIĆ, Mateja ŠKARO Načela komunikacijske gramatike pri usvajanju fonemskoga sustava hrvatskoga jezika tijekom glasovne analize i sinteze |
16.00 – 16.15 | Jasna ŠEGO, Višnja VEKIĆ KLJAIĆ Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi |
16.15 – 16.30 | Vesna KATIĆ, Maja VERDONIK Slikovnicom do kulture čitanja djece rane dobi |
16.30 – 16.45 | Lucija MIHALJEVIĆ Digitalna antropologija – čitanje virtualnih kultura |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Moderator: | Irena SEVER GLOBAN |
15.45 – 16.00 | Danijel LABAŠ, Petra BEGOVIĆ Čitalačke navike studenata u digitalno doba |
16.00 – 16.15 | Suzana PERAN, Anđelka RAGUŽ Jesu li društvene mreže poticaj ili uzrok promjene čitalačkih navika? Slučaj hrvatskih i slovenskih katoličkih izdavača |
16.15 – 16.30 | Leali OSMANČEVIĆ, Veronika NOVOSELAC Vizualna kultura i čitanje filmskih ekranizacija dječjih književnih djela – uloga i važnost kritičkog vrednovanja u obrazovnom sustavu |
16.30 – 16.45 | Dubravka PLEŠE, Arijela FABRIO, Sanda MARJANOVIĆ Čitalačke navike studenata preddiplomskog studija na tri zagrebačka fakulteta |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Moderator: | Leali Osmančević |
15.45 – 16.00 | Ivana MARTINOVIĆ, Stjepan PONGRAC, Sara STEPIĆ Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih |
16.00 – 16.15 | ANA VOGRINČIČ ČEPIČ Young Readers, Reading Experience and Reading for Pleasure Pedagogy: Observations from focus group interviews with 13 and 14 years old Slovenian pupils |
16.15 – 16.30 | Jelena JAN Digitalna kultura i odgoj kroz prizmu geštalt pedagogije |
16.30 – 16.45 | Irena SEVER GLOBAN, Leali OSMANČEVIĆ Hrabri novi svijet: nova lica djevojaka i djevojaštva u suvremenim dječjim pričama |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Moderator: | Jerko VALKOVIĆ |
15.45 – 16.00 | Branko MURIĆ Riskantno iščitavanje memorije. Fundamentalno-teološko promišljanje o modelima sjećanja u kontekstu digitalnog doba |
16.00 – 16.15 | Ana ALBIN Sveto pismo kao fraktal čovjekove nutrine – čitanje kao opstojanje |
16.15 – 16.30 | Domagoj RUNJE Čitanje kao rađanje naroda |
16.30 – 16.45 | Jerko VALKOVIĆ Naracija i oblikovanje identiteta |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Moderator: | Krunoslav MATEŠIĆ |
15.45 – 16.00 | Maja OPAŠIĆ, Maja VERDONIK, Karla VUKELIĆ Kreativan pristup lektiri na primjeru dječjih romana Davida Walliamsa |
16.00 – 16.15 | Božica VUIĆ, Vendi FRANC, Alenka MIKULEC Metakognitivne strategije čitanja tiskanih i digitalnih tekstova |
16.15 – 16.30 | Jasna ĆURKOVIĆ NIMAC, Anna ABRAM Utjecaj čitanja na razvoj empatije. Čini li nas čitanje moralnijim ljudima? |
16.30 – 16.45 | Mirjana LENČEK, Jelena KUVAČ KRALJEVIĆ, Krunoslav MATEŠIĆ Slova: Treba li nam precrtavanje za njihovo poznavanje? |
16.45 – 17.05 | rasprava |
Treća sesija – 17.30 do 19.05 sati
Treća sesija izlaganja zapoočinje u 17.30 sati i završava raspravom koja traje od 18.45 do 19.05 sati.
Izlaganja u ovoj sesiji odvijaju se prema sljedećem vremenskom rasporedu:
17.30 – 17.45 Izlaganje
17.45 – 18.00 Izlaganje
18.15 – 18.30 Izlaganje
18-30 – 18.45 Izlaganje
18.45 – 19.05 Rasprava
Za pregled rasporeda predavanja kliknite na tab na vrhu tablice u kojem su prikazani moduli od 1 do 6.
1. modul moderira Matilda KOLIĆ STANIĆ
2. modul moderira Filip GALOVIĆ
3. modul moderira Vjera BRKOVIĆ
4. modul moderira Matea Vidulić
5. modul moderira Suzana PERAN
6. modul moderira Jakov ŽIŽIĆ
Moderator: | Matilda KOLIĆ STANIĆ |
17.15 – 17.30 | Mateja KOPRIVIĆ, Karolina VRBAN ZRINSKI, Domagoj BROZOVIĆ Recepcija i utjecaj časopisa za djecu i mlade u školskoj populaciji |
17.30 – 17.45 | Damir MRAVUNAC, Ana HARAMINA Multimodalna analiza članaka koji promoviraju čitanje na hrvatskim internetskim portalima u svjetlu Godine čitanja |
17.45 – 18.00 | Dunja NEKIĆ Medijska pismenost mladih kao preduvjet razvijanja sposobnosti kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja |
18.00 – 18.15 | Matilda KOLIĆ STANIĆ, Mirjana PEJIĆ BACH Što čitaju algoritmi? Etička pitanja u odnosima s javnošću |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Moderator: | Filip GALOVIĆ |
17.15 – 17.30 | Dunja JUTRONIĆ Splitski čakavski Miljenka Smoje i Đermana Ćiće Senjanovića |
17.30 – 17.45 | Filip GALOVIĆ Osobitosti govora Podravskih Podgajaca u kraćim tekstovima Marije Znike |
17.45 – 18.00 | Emina BERBIĆ KOLAR Prilog poticanju čitanja slavonskoga dijalekta na primjeru zbirke pjesama A dite pamti autorice Ružice Todorović |
18.00 – 18.15 | Alen KLANČAR, Vjekoslava JURDANA Načelo zavičajnosti – sjeme zavičajne autentičnosti: Mali Učkarić Viktora Cara Emina u razrednoj nastavi |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Moderator: | Vjera BRKOVIĆ |
17.15 – 17.30 | Rona BUŠLJETA KARDUM, Mateja ŽUPANČIĆ Razvoj čitalačke pismenost – analiza ishoda učenja Kurikuluma nastavnog predmeta Hrvatski jezik za osnovnu školu |
17.30 – 17.45 | Vjera BRKOVIĆ Opismenjavanje u Hrvatskoj: od socijalizma do danas |
17.45 – 18.00 | Sanja MATIČIĆ Intronizacija kulture čitanja digitalizacijom i inovativnim metodama poučavanja u svjetlu Strossmayerova poimanja knjige |
18.00 – 18.15 | Hrvoje KEKEZ Kako „pročitati“ izgled prostora iz srednjovjekovnih isprava? |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Moderator: | Matea VIDULIĆ |
17.15 – 17.30 | Stjepan BLAŽANOVIĆ Čitanje knjiga u funkciji odgoja i očuvanja identiteta |
17.30 – 17.45 | Silvana BURILOVIĆ CRNOV SMILJANA RENDIĆ: Načitana i čitana novinarka – načitanost preduvjet za čitanost u digitalnom dobu? |
17.45 – 18.00 | Marija ŽIVKOVIĆ Utjecaj problematičnih aspekata kritičke recepcije na čitateljsku recepciju: primjer suvremenih i neoklasičnih plesnih predstava Hrvatskoga narodnoga kazališta u Zagrebu od 2005. do 2012. |
18.00 – 18.15 | Matea VIDULIĆ Čitateljski klub kao prostor osnaživanja studentske interkulturalne kompetencije |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Moderator: | Suzana PERAN |
17.15 – 17.30 | Željko MUDRI, Marija MARGETIĆ, Antea MARINOVIĆ Čvrsti stisak Biblije u šakama digitalizacije − kako približiti Bibliju čitatelju |
17.30 – 17.45 | Enoh ŠEBA Zašto naglas čitamo/čitati Bibliju na bogoslužju? |
17.45 – 18.00 | Domagoj PULJIZOVIĆ, Marin PAVELIĆ Smrt djeteta u medijskom tekstu kao motiv gubitka i pronalaska vjere. Primjer romana i grafičkog romana. |
18.00 – 18.15 | |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Moderator: | Jakov Žižić |
17.15 – 17.30 | Svetlana KALEZIĆ-RADONJIĆ Inkluzivna dječja književnost – put k empatiji |
17.30 – 17.45 | Edita ROGULJ, Vlatka MEDIĆ Zastupljenost prikaza stereotipnih rodnih uloga u slikovnicama |
17.45 – 18.00 | Danijela SUNARA-JOZEK, Katarina FRANJO Terapeutski učinak književnoga opusa Đure Sudete |
18.00 – 18.15 | |
18.15 – 18.35 | rasprava |
Važni datumi:
do 15. rujna 2021. – predaja sažetaka
1. listopada 2021. – obavijest o prihvaćanju sažetaka
11. studenoga 2021. održavanje skupa
20. prosinca 2021. – dostava cjelovitoga rada za objavljivanje u zborniku radova sa skupa
KONTAKT
E-mail: citanje2021@unicath.hr
Telefon: + 385 (0) 1 3706 617
POKROVITELJ
ZBORNIK RADOVA
Zbornik možete prelistati OVDJE.