Dr. sc. Snježana Mališa s Odjela za komunikologiju Hrvatskoga katoličkog sveučilišta sudjelovala je 30. kolovoza 2021. na okruglom stolu „Komunikacija na daljinu – što kažu psiholog, pedagog i edukacijski rehabilitator?“ u sklopu online Katehetske škole za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u osnovnim školama.
Na okruglom stolu su uz doktoricu Mališa sudjelovali diplomirani psiholog Hrvoje Maleković i prof. dr. sc. Zrinjka Stančić s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu.
Dr. sc. Snježana Mališa govorila je o odnosu pedagogije i tehnologije, naglasivši kako svaki oblik obrazovanja zahtijeva razumijevanje prirode medija, s ciljem oblikovanja obrazovnog okruženja.
S obzirom da dobra pedagogija zahtijeva svijest o mogućnostima i ograničenjima načina obrazovanja, obrazovanje na daljinu pruža mogućnosti za kvalitetno obrazovanje, iako može dovesti i do loših pedagoških praksi. Implementacijom e-obrazovanja mijenja se organizacijska kultura, struktura i učenje što bitno utječe na potrebne kompetencije nastavnika za učenje na daljinu. Da bi obrazovanje na daljinu bilo učinkovito važno je izabrati medije i pedagoške principe koji dovode do dubokog učenja u virtualnom okruženju.
Tehnologija mijenja način na koji poučavamo i učimo što dovodi do pojave nove pedagogije, a to utječe i na promjenu strukture nastave. Potaknuti na pronalazak novih oblika pedagoškog djelovanja, učitelji su donekle uspjeli adekvatno odgovoriti na potrebe učenika te pronaći nove načine povezivanja u zajednicu s novom i drugačijom slikom stvarnosti, kazala je dr. Mališa, ističući važnost pomaganja učenicima u izgrađivanju njihovih vlastitih modela i konstrukcija, ohrabrujući ih i potičući na međusobno pomaganje s fokusom na njihove konkretne probleme.
Više pročitajte na poveznici.