Ugledni međunarodni časopis „Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking“ (IF= 2,650) prihvatio je za objavljivanje znanstveni rad suradnica na našem projektu, pod nazivom „Tablet i mobitel ili knjiga: Borba između digitalnih medija i obiteljskog literarnog okruženja kod hrvatske djece predškolske dobi i njezin utjecaj na prepoznavanje slova“ (Tablet and Smartphone or a Book: The Struggle Between Digital Media and Literacy Environment in Homes of Croatian Preschool Children and lts Effect on Letter Recognition; https://doi.org/10.1089/cyber.2019.0482).
Autorice rada su Marina Kotrla Topić, Marija Šakić Velić i Marina Merkaš.
 
Cilj rada je bio ispitati povezanost vremena kojeg djeca predškolske dobi provedu koristeći tablet i pametni telefon za zabavu, nekih aspekata obiteljskog literarnoga okruženja i broja slova koja djeca prepoznaju prije polaska u školu.
Rezultati su pokazali kako više slova prepoznaju djeca koja manje vremena provode koristeći tablet i pametni telefon za zabavu te koja s roditeljima češće sudjeluju u interaktivnom čitanju.
 
Zaključujemo kako je za bolji razvoj čitalačkih vještina u djece predškolske dobi važno i dobro da djeca manje koriste tablet i pametni telefon za zabavu te da roditelji što češće čitaju svojoj djeci, npr. priče i pri tome djecu uključuju u razgovor o pročitanom na način da djeca osmisle alternativni završetak priče, postavljaju pitanja o priči i sl.
 
Foto: Cottonbro, Pexels
Hrvatsko katoličko sveučilište