Rad The New/Old Patriarchal Auteurism: Manoel de Oliveira, the Male Gaze and Women’s Representation doc. dr. sc. Irene Sever Globan s Odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta u koautorstvu s dr. sc. Ingrid Lewis izišao je u knjizi European Cinema in the Twenty-First Century Discourses, Directions and Genres u nakladi Palgrawe McMillan.
U radu autorice piše o autorskom filmu i europskoj kinematografiji, s posebnim osvrtom na prikaz ženskih likova u filmografiji portugalskog sineasta Manoela de Oliveire. U tu svrhu analiziraju tri njegova filma – Belle Toujours (2006), Eccentricities of a Blonde-Haired Girl (2009) i The Strange Case of Angelica (2010) – iz perspektive feminističke filmske teorije. Suprotno trendu novog milenija u kojemu su protagonistkinje tzv. auteur cinema sve češće snažne žene koje nam omogućuju da svijet promatramo iz njihove perspektive, Oliveira je svjesno odlučio nastaviti s prikazom arhetipske i stereotipizirane slike žene koja je predmet muške nevolje, objekt njegove žudnje i pogleda (male gaze), te koja perpetuira klasičnu žensku dihotomiju između svetice i bludnice.